Corona

De gevaren en angsten rondom corona kunnen een hoop klachten geven. Dat we geïsoleerder moeten leven, betekend niet dat we het alleen moeten doen.

Mentaal

Piekeren of moeite hebben met loslaten van nare gedachten.

Fysiek

Verlies van energie of  spanningsklachten zoals hoofd, schouder, nek -en rugpijn

Emotioneel

Sneller geëmotioneerd of juist prikkelbaar en geïrriteerd.

Gedrag

Terug vallen in slechte gewoontes zoals alcohol, ongezond eten of minder sporten. 

10 Tips tegen corona stress

1. Blijf in contact
Het onderhouden van gezonde relaties met mensen die we vertrouwen, is belangrijk voor ons mentaal welzijn.
Click Here
2. Deel je zorgen
Het is normaal dat je je zorgen maakt, bang of hulpeloos voelt over de huidige situatie. Onthoud dat het oké is om je zorgen te delen met mensen die je vertrouwt - dat kan hen ook helpen.
Click Here
3. Steun en help anderen
Het helpen van iemand anders kan zowel voor jou als voor hen prettig zijn, dus probeer wat meer begrip te hebben voor de zorgen en gedragingen van anderen.
Click Here
4. Wees voorbereid
Het kan helpen om op de hoogte te blijven van wat de (wijzigingen in) overheidsrichtlijnen voor u betekenen, zodat u zich beter voorbereid en minder bezorgd voelt.
Click Here
5. Zorg voor je lichaam
Onze lichamelijke gezondheid heeft een grote invloed op hoe we ons voelen. Het kan juist nu gemakkelijk zijn om in ongezonde gedragspatronen te vervallen waardoor je je slechter gaat voelen.
Click Here
6. Blijf bij de feiten
Zoek een betrouwbare informatiebron - zoals rivm.nl - en controleer informatie die je krijgt van social media of andere mensen.
Click Here
7. Let op je emoties
Bezorgdheid over corona is normaal, maar intense angst niet. Probeer je te focussen op dingen waar je wel controle over hebt, zoals je gedrag en hoe vaak je informatie binnen krijgt.
Click Here
8. Doe leuke dingen
Als je je zorgen maakt, angstig of somber voelt kan het helpen dingen te doen die je leuk vindt. Focus op je favoriete hobby, zoek ontspanning of maak contact met anderen.
Click Here
9. Richt je op het heden
Focussen op het heden, in plaats van je zorgen te maken over de toekomst, kan helpen bij moeilijke emoties en verbetert je mentale welzijn.
Click Here
10. Let op je slaap
Een goed slaappatroon maakt een groot verschil voor hoe we ons mentaal en fysiek voelen, het is dus belangrijk om genoeg binnen te krijgen
Click Here
Previous
Next
Corona

Onze belofte

Wij zetten ons in om jouw mentale gezondheid, juist in deze moeilijke periode, een prioriteit te maken. Om dit zo efficiënt mogelijk te doen bieden wij contact in verschillende vormen. Jouw behoefte is hierin bepalend, neem onbeperkt contact op met jouw psycholoog; hoe, waar en wanneer jij wilt!

Meld je vandaag aan voor een gratis & vrijblijvend proefweek

Na aanmelding nemen we contact op om een kennismakingsgesprek in te plannen.

Geen zorgen. Er worden geen kosten in rekening gebracht en je zit nergens aan vast.